donderdag 7 april 2011

Niels Aalberts in NRC Handelsblad 5 april 2011

In NRC Handelsblad van afgelopen dinsdag, 5 april 2011, stond een recensie van het boek Doorbraak! Zero budget marketing op internet van Niels Aalberts.

Naast deze recensie kwam Aalberts, bekend als manager van Kyteman, ook zelf even aan het woord. Aalberts pleit voor het curatorschap op crowdfunding platforms. Daarnaast adviseert hij muzikanten niet afhankelijk te worden van een platform.





voordekunst deelt deze mening. Spreiding van de financiering van je projecten is van groot belang, vooral in economisch onzekere tijden. Daarnaast is voordekunst ook voorstander van selectie van projecten. Hoewel de discussie over het wel of niet openstellen van voordekunst voor alle projecten nog regelmatig gevoerd wordt, voel ik me gesterkt door de mening van Aalberts om onze huidige werkwijze voort te zetten.


Aalberts geeft daarnaast ook nog wat tips voor beginnende muzikanten, tips die zeker ook van toepassing zijn voor andere kunstenaars: wees persoonlijk, benoem je kwaliteiten, communiceer en zorg ervoor dat je zichtbaar bent. Dit zijn ook belangrijke tips die je kunst toepassen om je project op voordekunst onder de aandacht te brengen bij potentiĆ«le donateurs.


Niels Aalbers sprak op 10 maart jongstleden tijdens Kom je ook? Geld Geld Geld.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten